Van het strand in Canggu naar de stad van Ubud

15 september 2017 - Ubud, Indonesië

De dagen vliegen voorbij en de nachten zijn soms een beetje kort, maar oh wat is het hier heerlijk en wat heb ik het naar mijn zin. Op woensdagochtend hebben we fantastisch kunnen surfen. Lekkere golfen en het ging nog goed ook. Die middag hadden we geen programma dus konden we relaxen op het strand en bij het zwembad. 's Avonds uiteten bij het Deus restaurant. Voor degene die niet weten wat Deus is, het is een bekend Australisch motor en kleding merk waar in Nederland heel veel mensen een petje van hebben. Na het eten uitgegaan in Kuta beach, wat uiteraard erg gezellig was. Hier zijn namelijk een aantal populaire clubs en strandbarretjes.

Next day vroeg op en spullen pakken. We gaan naar Ubud! Dit is een van de grotere steden in Bali en schijnt ook erg leuk te zijn om vanalles te doen en te zien. Onderweg gestopt bij een waterval en zelfs even gezwommen, heerlijk verfrissend en erg indrukwekkend. Bij aankomst in het hotel had ik zowaar nog energie over om met een groepje door het centrum te lopen en de local market te zien. Via hele smalle en kapotte voetpaden hebben we een mooi rondje gelopen en het grootste gedeelte kunnen zien. Daarna een niet zo prettige koude douche, omdat het warme water op was en savonds bij een heel leuk restaurantje gegeten, met veel te harde live muziek.

Vrijdag heerlijk kunnen slapen tot half 9 en vervolgens in het zonnetje ontbijt geserveerd gekregen op ons balkon. Ja sommige hotels hebben zo hun voordelen en ik kan wel zeggen dat de hotels beter zijn dan dat ik had verwacht. Vervolgens zijn we naar het familiehuis van wahjang gegaan. Je zult het misschien niet geloven, maar hier in Balie is het een traditie om met de hele familie op hetzelfde terrein te wonen en alles te delen. Zij wonen daar met 15 mensen verdeeld over 4 huisjes. Ook is ongeveer 90% van de Balinezen Hindoe en staat er bij elk familiehuis een tempel, waar ze zowel in de ochtend, middag, als avond ceremoniële bloemstukjes maken voor de goden en die met wierook in de tempel neerzetten en bidden.
Bij het familiehuis hebben we ook een kookles gehad met allemaal traditionele Balinese gerechten. Oh wat zag het eten er lekker uit en het smaakte en rook zelfs nog beter. We hebben er ongeveer 1,5 uur over gedaan om het zelf te maken en binnen een half uur alles opgegeten. Na terugkomst in ons hotel zijn we gelijk naar de monkey forest gelopen, wat op loopafstand ligt en daar heel veel aapjes gekeken en ze eten gegeven. Echt heel leuk als je van apen houdt, want ze lopen zowel in het park als rondom het park vrij rond. De avond was kort en overzichtelijk want we hadden nachtelijke plannen. Het zou namelijk een lange zaterdag worden.

Om 1.30 uur wakker worden en nog half slapend in een bus stappen om naar de Mt. Batur te rijden. We gingen namelijk een berg beklimmen en vanaf de top de zonsopkomst aanschouwen. Ik heb nog niet veel zonsopkomsten mogen aanschouwen, maar kan je vertellen dat dit denk ik wel een van de mooiste in mijn leven zal zijn. Om 7 uur liepen we weer naar beneden en rond 10 uur waren we terug in het hotel om een snelle douche te nemen en om 11 uur zaten we alweer in de bus opweg naar de rijst terrassen. Hier in Bali komt heel veel voedsel uit eigen grond, zo ook de rijst. Ik weet niet hoe ze het doen, maar de rijst terrassen liggen er zo mooi bij het lijkt wel nep. In de middag maar even bijgekomen met een heerlijke Balinese massage en 's avonds weer vroeg naar bed om de volgende ochtend om 6 uur op te kunnen staan en naar de volgende locatie te gaan.

Wat mijn volgende stop is lees je binnenkort!

1. Marleen van der Berg:
    17 september 2017
    Wow, Charlotte, wat maak je veel mee en dat al in zo'n korte tijd! Het klinkt allemaal te gek en erg indrukwekkend. Lijkt me inderdaad schitterend, zo'n zonsopgang, bijzonder!!
    Veel plezier maar weer, maar zo te lezen lukt dat heul goed!! ;-))
    X
  2. Jacq&Ben:
    17 september 2017
    haast niet te geloven..... alweer 1 week ben je op reis ! Wat we jou wensen doe je helemaal, lezen we - heerlijk om te verbeelden hoe je het daar helemaal naar je zin hebt, culturen niet alleen opsnuift maar ook nuttigt.... Hoe is de sfeer in de groep? Slaap je onder een klamboe of is er airco... en last van muggen? Enfin, we zien verwachtingsvol uit naar je volgende verhalen!
  3. Barry:
    17 september 2017
    Ja, Char leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. De reis is nog lang dus neem ook je rust momenten! Veel plezier nog en ben benieuwd naar het volgende verhaal.
  4. Mams:
    18 september 2017
    Supergaaf allemaal lieve schat! Ik zou wel even om een hoekje willen meekijken. Ben benieuwd naar de foto's. Have fun op de Gili eilandjes en een dikke 💋
  5. Henk:
    19 september 2017
    Lieve char wat heb je al heel veel gedaan en gezien.Fantastisch!!!Ook heel leuk om alles te lezen en de leuke foto's te zien.Neem ook lekker af en toe wat rust mop.Ben benieuwd naar je leuke volgende avonturen.💋💋💋