Gili Trawangan eiland

21 september 2017 - Gili Trawangan, Indonesië

Na lang wachten eindelijk een nieuw reisverhaal voor de trouwe volgers in Nederland!
Mijn reis in Bali zit er inmiddels op en mijn laatste stop was Gili Trawangan. Dit is een eilandje en behoort tot een kleine eilandengroep, genaamd Gili. De eilandjes liggen op 2 uurtjes varen met de boot vanaf Bali. Het schijnt er heel mooi en rustig te zijn met de witte stranden, de helder blauw/groene zee en het feit dat er geen motorvoertuigen mogen rijden, maar soms moet je niet alles geloven wat ze zeggen.

We vertrokken zondag ochtend al om 7 uur vanuit Ubud. Niet echt een relaxed tijdstip als je op vakantie bent, dus de nodige oogjes zaten nog half dicht toen iedereen met zijn spulletjes naar de bus liep. We moesten 1,5 uur rijden naar de haven, dus na 5 minuten lag iedereen weer te pitten. Om half 10 zaten we heerlijk boven op het dek van de boot ons in te smeren en te genieten van het zonnetje. Na aankomst op Gili T spullen in het hotel gelegd en naar het strand gelopen om wat te eten en eens te kijken of het strand en de zee echt zo mooi waren. Het eten was lekker, maar zowel het strand als de zee lagen vol met stenen en dode stukken koraal, heel pijnlijk voor je blote voeten. We konden dus niet echt lekker relaxen en na een aantal mislukte pogingen, om met slippers de zee in te lopen, ben ik vertrokken naar het zwembad van ons hotel. Heerlijk een dutje gedaan en wat gezwommen.
's Avonds zijn we met de fiets naar de andere kant van het eiland gefiets om daar te genieten van een dinner op het strand. Het eiland is niet heel groot, dus het was maar 10 minuutjes fietsen. Helaas wel op slechte hobbelige wegen (geen aanrader voor de billetjes als je een hard zadel hebt). En na het eten uitgegaan bij een van de vele barretjes en clubs langs het strand.

Next day vroeg op om heerlijk een dagje te snorkelen. Althans dat dachten we, want de zee was behoorlijk ruig en zelfs gevaarlijk. We hebben uiteindelijk op 2 van de 3 plaatsen kunnen snorkelen. Verder was er behalve heel veel dood koraal en wat kleine visjes en 1 schildpad niet heel veel te zien. Ook het bootje waarin we zaten was niet gemaakt voor 24 man en we zijn natter geworden op de boot dan tijdens het snorkelen. Voor sommige was het na een nachtje stappen net iets too much en zij zagen letterlijk groen. Ik vond het wel vet, het was net een achtbaan ritje. 's Avonds vroeg naar bed en wat rust kunnen pakken en de volgende dag ook wat relaxter aan kunnen doen. smiddags wel een rondje over het eiland gefietst, maar daar waren we met een uurtje klaar mee. Het eiland is namelijk niet zo groot en behalve fietsers zie je ook nog paard en wagen. Ook deze avond zijn we de barretjes en clubs weer gaan verkennen tot de vroege uurtjes.

Woensdag 20 September was zowel voor mij als voor een aantal andere de laatste dag Bali. We moesten eerste met de hoot terug naar Bali en toen met de bus naar Seminyak. Hier heb ik met 4 andere een laatste maaltijd genuttigd, waarna we met de taxi naar het vliegveld zijn gereden. Ik had 2 vluchten. De eerste naar Sydney en daarna naar Auckland. Ik ben inmiddels veilig in Auckland en heb ook hier een druk programma.
Verder hebben we erg genoten in Bali, maar zijn soms ook een beetje teleurgesteld, vanwege verwachtingen die je hebt, maar niet uitkomen. Ook heb ik weer heel wat nieuwe mensen ontmoet en was het een fantastische groep om mee te reizen. For all my new friends who try to read this, thanks for an amazing time in Bali!

Hoe mijn reis in nieuw Zeeland verder verloopt, kun je hopelijk binnenkort lezen. Wifi is hier niet zo goed. Xxx uit NZL

1. Barry:
    26 september 2017
    Lieve Char, bedankt voor je mooie reisverslag veel plezier in New Zealand!
  2. Mams:
    26 september 2017
    Nou mop, wat een leuk en uitgebreid reisverslag! Geweldig om wat meer achtergrondinformatie te krijgen. Met de mooie foto's erbij geeft het een aardig compleet beeld. Op naar New Zealand waar je al sinds donderdag 21-9 zit. Gisteren is hier je bus-rondreis gestart op het Noordereiland. Vol spanning wachten we je nieuwe belevenissen en foto's af. Geniet van al het moois en een dikke knuffel van mij😍
  3. Marleen van der Berg:
    26 september 2017
    Prachtige foto's! Jammer dat 't niet altijd paradijs is, maar he that's life!
    Geniet van Nieuw Zeeland, ben benieuwd naar je belevenissen daar! X
  4. Henk:
    29 september 2017
    Lieve Char wat leuk je verhalen te lezen.Heel veel plezier met het vervolg van je reis.Geniet van deze fantastische ervaring en de tijd vliegt mop.💋