Bali dag 2 tempels, cultuur en party

12 september 2017 - Tibubeneng, Indonesië

Wat is het toch een mooi eiland, Bali. Gisterochtend heerlijk 1,5 uur over het strand gelopen en 's middags in slaapgevallen bij het zwembad. Na een verfrissende duik in het zwembad en 3 pagina's uit mijn boek te hebben gelezen vielen mijn ogen zomaar dicht.
's Avonds eindelijk de hele groep ontmoet en samen op het dakterras gegeten. We zijn met 21 mensen, dus best wel veel, maar ook heel gezellig. Na het eten elkaar wat beter leren kennen met behulp van wat (drank)spelletjes en uiteindelijk maar naar bed gegaan.

Vandaag zijn we naar 2 tempels gereden (The Royal Temple of Tamun Ayun en Tanah Lot) met onderweg een interessante uitleg over de cultuur en gewoontes in Bali. Onze gids wahjang (weet niet precies hoe je het schrijft, maar dit komt in de buurt) heeft ons begeleidt en alles laten zien. Na een heerlijke lunch bij Tanah Lot zijn we gezuiverd van al onze boze gedachtes. Je wast eerst je handen en gezicht met heilig water, daarna krijg je water over je hoofd gesprenkeld, wat rijst op je voorhoofd geplakt en een bloem in je haar (zie mijn fantastische selfie). Vanavond met zijn allen eten en daarna party!

Zin in morgen want dan gaan we surfen!